Sider

onsdag den 8. december 2010

Sidste dag på barsel

Det er med vemod, at jeg må sige, at i dag var min sidste dag på barsel (inden min uges ferie starter). Det var en god dag. Hygge med mødregruppen hele dagen (det kommer jeg virkelig til at savne). Min kæreste havde sidste arbejdsdag i dag og han kom glad hjem.
Jeg er trist over, at dette åndehul fra hverdagen er ovre, det har været en helt speciel og fantastisk tid (og tænk engang, så er det kun lige begyndt for min kæreste). Samtidig er jeg meget spændt på at starte på arbejde igen, jeg glæder mig.
Jeg læste denne artikel i dag og blev da lidt skræmt og temmelig overrasket....så er det at jeg alligevel tænker, hvorfor varer barslen ikke dobbelt så lang tid? Mor og far kunne jo skiftes til at tage en uge af gangen. Jeg vil jo ikke undvære mit arbejde fuldstændig, glæder mig da til at komme tilbage til mine kollegaer og en dagligdag blandt andre voksne mennesker....for det bliver nu lidt ensformigt, at gå rundt blandt bleer, gylp og babymos dagen lang. Ja, I kan jo nok høre, at jeg ikke helt kan beslutte mig for, om det er trist eller skønt, at barslen er forbi, men nok lidt af begge dele.
Men én ting er sikkert, jeg glæder mig til, at jeg med god samvittighed nu kan lade kæresten tage natte-tjansen, selvom han faktisk plejer at tage del i den....men det er det med den gode samvittighed, der er nyt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...