Sider

fredag den 10. juni 2011

To bliver til én

Så kunne jeg endelig tage mig sammen til at skrive lidt herinde igen. Vi er raske alle mand (Yay, alle de små i vuggeren har været ramt, så vi ved hvor det kom fra). Kæresten har været væk nogle dage og nætter (med arbejd'), så jeg har haft hænderne fulde herhjemme. Puha, respekt for enlige forældre. Jeg tror Vera er igang med at omvende hendes sove-rytme, fra at sove to lure til at sove én. Nogle dage nægter hun i hvert fald at sove sin anden lur (fra ca. kl. 14.30 til 16). Men én lur er altså stadig for lidt for hende. I går hentede jeg hende i vuggeren kl. 13.30 og vi tog hjem og hyggede. Da jeg skulle putte hende til sin anden lur, blev hun ved med at sætte sig op i sin barnevogn, give mig sutten, vinke til bilerne på vejen, grine og pege på fugle og sige "bob bob", som betyder fugl. Okay, det er altid noget at hun ikke var sur og ked af det, men jeg var jo lige indstillet på at få en times alene-tid og jeg var bare SÅ træt, trængte til at flade lidt på sofaen. Jeg brugte en time på at rulle, vugge, synge osv. men lige lidt hjalp det, så jeg gav op og tog hende med ind igen. Det resulterede selvfølgelig i, at hun blev temmelig pylret resten af eftermiddagen og faldt i søvn (kl.18) oven på mig, i sofaen, mens vi sad og så et youtube klip.

Sovende Vera

Det var ikke muligt at vække hende blot med ord og kærtegn...og jeg nænnede næsten ikke at vække hende, men jeg vidste også godt, at hvis hun sov for længe ville jeg ikke kunne få hende i seng senere. Jeg lod hende sove i ca. ti minutter før jeg fik hende vækket ved at løfte hende op, puha det tog lang tid at komme op til overfladen.
Vi fik spist aftensmad og hun var frisk og glad. Kl. 20.30 ville jeg putte hende (normalt bliver hun puttet ca. kl. 20, men hun havde jo fået en lille aften-lur, så jeg trak den lidt). Tror I hun ville sove....næ nej, så startede showet igen, hende op og stå i sengen, mig lægge hende ned, sådan ca. en million gange (av min ryg). Hvis jeg forlod værelset begyndte hun at græde og så længe jeg var hos hende var i hun i top-humør, så jeg havde ikke noget andet valg end at sidde hos hende.

Under showet - beklager kvaliteten, det er taget med min old-nordiske mobil

Der var også lige en fyldt ble der skulle skiftes under showet, så hun fik lige lov at lege med puslespil i ti minutter, i håb om at hun så ville sove bagefter...der gik endnu en halv times tid.

Det tog en time og tre kvarter før hun endelig sov. Aarrghhh! (Det er altså længe, når man er vant til at hun lægger sig til at sove stort set med det samme). Der røg den aften med alene-tid. Hun faldt altså først i søvn kl. 22.15 og jeg måtte også i seng, var død-træt. Jeg faldt i søvn ca. kl. 23. Ved midnat vågnede Vera og jeg måtte ud af sengen og ind til hende, det fortsatte så hele natten, igen kl. 01, kl. 03, kl. 05 og kl. 6.30 ringede mit vækkeur. Gaaaab! Hun plejer ellers at være god til at sove igennem...men selvfølgelig ikke den nat man er alene med hende. Det var ikke meget søvn jeg fik (når man helst som mig skal have syv-otte timer i træk for at være frisk). I dag kom kæresten heldigvis hjem, så han fik putte-tjansen her til aften. Det tog ham ca. ti minutter. Wtf!?
Nu skal jeg i seng...og jeg står ikke op hvis hun kalder...det får kæresten altså lov til.
Godnat derude, sov godt :-)

2 kommentarer:

  1. Hun er bare for nuser. I nat skal jeg være alene med Svesken, så kryds lige fingre for at vi får sovet godt i nat.

    SvarSlet
  2. Ja hun er nuser tak, men ikk helt så nuser når hun ikk gider at sove ;o) Håber natten gik godt hos jer.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...