Sider

søndag den 12. februar 2012

Ny gyngestol

Så er vi så småt ved at være ovenpå herhjemme, vi "snotter" dog alle stadig en del.

Jeg har længe ønsket mig en gyngestol. Bl.a. til amning og nat-vugge-trøstning, hvor man alligevel sidder og vugger frem og tilbage for at få baby til at falde til ro. Jeg har kigget på en masse forskellige fine (og dyre) gyngestole på nettet, men jeg har haft lidt svært ved at finde ud af hvilken en det skulle være og hvilken en jeg havde råd til. Der findes så mange flotte, (bl.a. den her og den her, de er dog lidt for dyre for min pengepung) men mit krav var, at den skulle have høj ryg, så jeg kan hvile hovedet/nakken når jeg sidder med baby (om natten for eksempel, når man sidder og halvsover).
Da min mor fandt denne fine Wegner gyngestol brugt og til en god pris, var jeg ikke et sekund i tvivl om at jeg skulle slå til.


Er den ikke fin?

Jeg går normalt ikke så meget op i design (lad os bare sige slet ikke....vores hjem er som taget ud af et ikea katalog) og jeg havde da også overvejet at købe denne her fra ikea, men da jeg så Frk. Wegner her ovenover, så var jeg altså solgt. Kæresten er dog ikke helt vild med farven på betrækket, men det må han altså leve med, når man bor sammen med to hunkønsvæsener (snart tre), så må man finde sig i lidt pink rundt omkring. Puden har min mor købt til mig i den lokale "genner", hun synes den passede til "gyngestole-stilen"...nu må vi lige se om den skal have et andet betræk....synes måske det er lige lovlig retro.
Nu er jeg spændt på om jeg får den brugt når lillesøster kommer. Man sidder i hvert fald godt i den.


8 kommentarer:

  1. Eih, hvor er den flot. Du bliver lykkelig for en gyngestol - jeg lever nærmest i vores. Og selv om jeg også synes, at Stingrayen er fantastisk,mså tror jeg faktisk, at den er ret så uhandy, hvis man skal forsøge at liste sig selv og evt sovende baby ud af den. Så hurra for slunkne pengepunge :)

    SvarSlet
  2. Sad lige og tænkte præcis det samme som Øglemor: en Stingray er vildt bøvlet at komme ud af og tvivler på at man overhovedet han gøre det med en baby i favnen ;-) Så din nye wegner er sikkert et meget bedre køb.

    SvarSlet
  3. ÅH, den er skøn! Jeg har også elsket vores gyngestol, da Luna Marie var lille. Især i den periode, hvor hun KUN ville gynges i søvn.

    SvarSlet
  4. NØJ, hvor er du heldig, at sådan en Wegner-gyngestol er rykket ind i din stue:):)

    SvarSlet
  5. Tak for alle jeres kommentarer. Vi er rigtig glade for den og Vera er også ret vild med den. Vi skulle vist ha' købt så'n en for længst, så vi også ku' ha' brugt den til de lange nætter hvor Vera kun ville vugges i søvn. Men, nu har vi den klar til næste baby ankommer. Jeg håber lillesøster vil kunne li' den :-)

    SvarSlet
  6. Hej Tanja, og tak for sidst :)
    Det er en virkelig fin gyngestol du har fået dig der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak for igår, det var godt du nåede at være med.
      Og ja tak, jeg er også ret glad for min nye stol :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...