Sider

onsdag den 14. november 2012

At bære sin baby

Fra Asta var nyfødt, bar jeg hende en hel del i en strækvikle. Det nød både hun og jeg. Hvis hun var urolig, faldt hun til ro (og i søvn) med det samme hun kom i viklen.
Jeg har læst en hel masse om slynger, vikler og andre bæredimser, bla. har jeg lært en masse af Nadia som har slyngeskolen.dk

Jeg faldt over denne artikel hos Maja, den er vældig interessant hvis man f.eks. bruger baby bjørn bæreseler (som jeg IKKE gør, da baby ikke sidder ordentligt med hoften i dem).

Nå, men nu er Asta altså blevet for stor til strækviklen (hun er et halvt år og ti kilo - Av min ryg!), så jeg har lånt den ud til Kathrine. Jeg er ret sikker på, at hun har glæde af den med lille Isak.
Så nu forsøger jeg mig ad med min mei tai, ergo baby bæresele, ringslynge og fastvikle. De er alle gode bæreredskaber, men uanset hvad jeg bruger, får jeg ondt i ryggen. Så er det altså en ulempe at have sådan en "veludviklet" baby ;-) Jeg savner allerede tiden hvor Asta var lillebitte og nyfødt og hun lige kunne spændes på maven uden problemer.

Vera, mig og Asta på maven


Er der andre af jer derude der "slynger"?

8 kommentarer:

  1. Nej, men jeg skulle klart have gjort det med Marie, er sikker på vi kunne have haft glæde af det - øv!

    Iøvrigt vildt - Asta og Marie vejer det samme nu, hun er bare 14 mdr :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det ku' I helt sikkert have haft glæde af. Der er jo ikke andet for, at I må få et barn mere ;-)

      Og ja, hun er en dejlig stor basse hende Asta, he he.

      Slet
  2. Ih, hvor er du heldig, at du har kunnet bruge slynger. Jeg gjorde et - måske halvhjertet - forsøg med min søn, og han skreg konstant den første gang. Så forsøgte jeg faktisk aldrig igen. Nu skal jeg snart have hr. lillebror, og denne gang SKAL det lykkes - ellers ved jeg virkelig heller ikke, hvordan jeg skal jonglere rundt med to børn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Strækviklen reddede mig - den er nem og super god. Meld dig til slyngeskolens nyhedebrev, så får du tips og tricks helt gratis. slyngeskolen.dk :-) Held og lykke

      Slet
  3. Det lyder som en fantastisk ting med en vikle/slynge? Jeg har ikke brugt det til Liva og heller ikke nu til Evie - men måske burde jeg investere i en?:) Hvordan mon du fandt frem til hvilken der lige passede til dig? Der findes jo et utal af slagsen (kan jeg se efter netop at have googlet lidt..)

    Og sikke et skønt foto i øvrigt - kommer helt i sommerstemning:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik hjælp på slyngeskolen.dk. tilmeldte mig nyhedsbrevet og fik tips der fra, det kan anbefales. Strækviklen er helt klart nemmest i starten - synes jeg :-)

      Slet
  4. Jeg har fået en slynge af en veninde som aldrig rigtig fik det til at fungere og det er bestemt min ambition at bruge den rigtig meget. Det lyder simpelthen så smart og hyggeligt, men jeg kan nemt forestille mig at det lige kræver lidt tilvænning... :-)

    SvarSlet
  5. Hej Tanja. Ja, en strækvikle er uundværlig til en nyfødt. Jeg er selv ret glad for lommeslynger - men har også en fastvikle og vikletai.

    hyggeligt at du kommer til Kreadag - Vi ses /Christine*

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...