Sider

søndag den 24. juni 2012

Nem mad

I kender sikkert alle de eftermiddage, hvor man ikke har fået købt ind til aftensmad (eller hvor man stresser rundt i supermarkedet i sidste øjeblik, sammen med alle de andre småbørnsforældre), fantasien er på nulpunktet og man ender med endnu engang at lave en knors lasagne eller noget andet kedeligt, der bare skal være nemt og hurtigt. Dem har vi desværre mange af. Vi spiser i hvert fald ofte de samme retter, i mangel på fantasi og tid og vi er ikke altid så gode til at spise sundt og varieret.
Sidst jeg mødtes med kreaklubben fik jeg et tip fra Fie. De får hver uge mad leveret til døren, med opskrifter og ingredienser. Jeg har egentlig længe tænkt at vi skulle prøve noget lignende, men har bare ikke fået det gjort. Men i sidste uge meldte vi os til en prøve-pakke og vi var positivt overraskede. Se lige hvilke lækre retter vi blandt andre har nydt i løbet af ugen.

Salat, kartofler og tykstegsbøf

Orientalsk mørbradgryde med råkost (og der var til to dage)

Indisk inspireret kyllingesuppe...mums!
Beklager det grimme lys pga. blitzen på de to øverste billeder....men det var altså mørkt og regnfuldt udenfor...så lyset var lidt trist.

Vi har talt om at melde os til at modtage maden fast hver eller hver anden uge, for det er altså dejligt at der er andre der har været kreative for os og at man får det hele leveret til døren....og ikke mindst at det er sundt og varieret.
Tak for et godt tip Fie :-)

8 kommentarer:

  1. Dejligt at I er tilfredse med prøvekassen:-) Vi er stadig meget glade for ordningen, og "FRYGTER" allerede de uger i sommerferien, hvor de ikke leverer...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeppe var vist lidt skeptisk i starten, men allerede under den første middag sagde han "mmhh det er godt nok lækkert" en tre-fire gange...så han var nem at overtale ;-)

      Slet
    2. Forresten Fie, kan jeg ikke få en kopi af opskriften på de to første retter i denne uge. Vi kunne desværre ikke nå at være med allerede fra denne uge af, men jeg synes godt nok at Salat med varmrøget laks & avocado og Spinat-kyllingedeller med pastasalat lyder lækkert!

      Slet
  2. Det lyder virkelig nemt og enkelt!:) Hvem bestiller I maden hos?:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Maden er fra "mad til døren" (madtildoren.dk). De ligger i Hinnerup uden for Århus, så jeg ved ikke om de kun bringer ud her i østjylland, det tror jeg.

      Slet
  3. Jeg har også overvejet det siden vi var hos Fie, tror vi springer på efter sommerferien (der skal jeg jo også arbejde igen...gys).
    Det ser VIRKELIG lækkert ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også rigtig lækkert. Vi har også tilmeldt os ordningen fast nu, men først fra efter sommerferien.

      Slet
  4. PAS PÅ! Det er vanedannende!!!... ;) Vi har det også, og er SÅ glade for det! :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...